top of page

חדשות ואירועים

איך הכשרה מדויקת למורה יכולה לשנות תמונת עתיד?


בתכנית רבדים פלוס מתעמקים בשאלה הזו, ומתמקדים בזירה משפיעה ומשמעותית על חייו של ילד מגיל 6: בית הספר. בתכנית מאמינים שכדי שילד אחד יגיע להישגים טובים בבית הספר, המערכת כולה צריכה להתגייס. 
 

איך זה עובד?
לבתי הספר המשתתפים בתכנית מוצמדת מאמנת הוראה, שתפקידה לעזור למורות בניהול השגרה בכיתה ובשיפור שיטות ההוראה. בכל שבוע המאמנת פוגשת את המורות, צופה בעבודתן ונותנת להן משוב. כדי שהמאמנות עצמן יהיו הטובות ביותר שניתן, הן נפגשות שבועית בכל מחוז ולימי עיון והכשרה מספר פעמים בשנה.

 

מה עשינו?
השבוע קיימנו בתל אביב ימי עיון והכשרות למאמנות ולמורות מצפון ועד דרום, עם ג'וש זויה - ממקימי ומובילי רשת בתי הספר האמריקאית לאוכלוסיות מוחלשות OneWorld וממפתחי מודל KIPP, שהגיע במיוחד מארה"ב בכדי להסביר על המודל שפיתח, שהותאם במיוחד לישראל ומיושם במסגרת התכנית. 

 

ומה עכשיו?
המורות שיעברו את ההכשרה יוכלו להוביל את תהליך השבחת ההוראה בבית ספרן.
כך עושים שינוי בחייו של ילד. ככה מייצרים הזדמנויות!
את התכנית מפעילה העמותה לתפנית בחינוך של קרן רש"י, ביחד עם משרד החינוך ושותפים נוספים.

 

WhatsApp Image 2022-02-21 at 11.40.30.jpeg
WhatsApp Image 2022-02-21 at 11.46.22.jpeg
WhatsApp Image 2022-02-28 at 14.40.43.jpeg

קהילה שעובדת- ביקור במקום שמאפשר לקבוצת אנשי חינוך מרחבי הארץ להיפגש. מאת דיטה קול רומן

ליווי והנחייה לצהרוני "ניצנים"

העמותה לתפנית בחינוך נבחרה ע"י משרד החינוך להעניק שירותי ליווי והנחייה במסגרת תכנית "ניצנים"-תכנית כלל ארצית של צהרונים בסבסוד משרד

החינוך, להארכת יום הלימודים לגילאי 3-8.

עם תחילת שנת הלימודים, נקלטו בעמותה כ-50 מנחים פדגוגיים לעבודה בתכנית "ניצנים" בפריסה ארצית.

קליטת המנחות החלה בהכשרה נרחבת בת שבועיים, לקראת כניסתן לעבודה ברשויות ובמסגרות השונות (צהרוני בתי ספר וצהרוני גנים).

ההכשרה התקיימה בשני מוקדים-בכרמיאל ובלוד. בהכשרה לקחו חלק והיו שותפים נציגי משרד החינוך, צוות העמותה ומרצים מטעם ארגון נח"ת

שבאוניברסיטת בר-אילן.

העשרה כללה העשרת המנחות בתחומי הפדגוגיה, נהלי ודרכי עבודה בתכנית ניצנים, עבודה עם השותפים, רצף חינוכי ושגרות עבודה בצהרונים ותכני

העשרה נוספים.

 

בסיומה של ההכשרה, המנחות הביעו שביעות רצון גדולה מתכניה, מהליווי הצימוד שקיבלו מאנשי העמותה וחשו מחובקות לתוך תפקידן החדש.

בשבוע האחרון ועד תום תקופת החגים, המנחות עברו לעבוד בקבוצות קטנות ע"פ מחוזות משרד החינוך, בליווי הצוות הותיק של תכניות רבדים

ומיל"ת ומדריכות פדגוגיות ממשרד החינוך. 

   

 

סיכום שנה במרכזי "דרך האתגר נתניה ו"דרך הגלים" הרצליה

במהלך השבוע האחרון של שנה"ל, התקיימו שלושה ערבי סיום שנה במרכזי תכנית "דרך האתגר" בנתניה ובהרצליה.

במפגשים השתתפו כ- 200 נערים והוריהם לצד אישי ציבור ו"ידידי המרכז" התורמים מזמנם וכספם במהלך השנה.

תכנית הערב בכל אחד מהמרכזים הוכנה והונחתה על ידי החניכים והצוות וכללה את סיכום שנת הפעילות, דברי פרידה מהבוגרים ואנשי הצוות העוזבים וחלוקת תעודות הערכה לחניכים אשר זכו לקבל מתנה אישית על התמדה והשקעה במהלך כל השנה.

במהלך כל אחד מהמפגשים שיתפו בוגרי המרכזים בתהליך שעברו בשנותיהם במרכז וציינו אותו ככזה שנטע בהם אמונה עצמית, שאפתנות וערכים.

בכל מפגש בלט האופי המיוחד של המרכזים, המבטא ערכים של מנהיגות, קשר חם ובלתי אמצעי בין החניכים לצוות, שותפות מלאה עם ההורים וגאוות יחידה.

את המפגשים כיבדו בנוכחותם ראש העיר הרצליה- מר משה פדלון, סגנית ראש עיריית הרצליה- גב' איה פרישקולניק , סגנית ראש העיר נתניה- דר' אביטל לאופר, חברת הכנסת מירב בן ארי - מייסדת המרכזים, בכירי אגפי החינוך והרווחה בשתי העיריות, תורמים ונציגי הנהלת העמותה.

 

bottom of page